Een artikel verzenden
Nadat je een artikel hebt verkocht, ontvang je de verzendinstructies in de chat met de koper en per e-mail. Hier zijn wat algemene richtlijnen:
- Gebruik de verzendmethode die wordt beschreven in de instructies
- Stuur het artikel binnen 5 werkdagen nadat je het hebt verkocht op. Anders wordt de bestelling geannuleerd.
Als je de bestelling niet op tijd kunt versturen, kun je de koper vragen in te stemmen met een verlenging van de verzendtermijn met 3 of 5 werkdagen. De koper kan dit verzoek accepteren of weigeren.
BelangrijkNadat een artikel is verkocht, kan de verzendoptie die de koper heeft gekozen niet meer worden gewijzigd. De enige manier om de verzendoptie te wijzigen, is door de bestelling te annuleren en het artikel opnieuw te (laten) kopen.
Zodra het artikel is verzonden
Je kunt het pakket volgen via de chat met de koper. Voor bepaalde verzendopties moet je mogelijk handmatig het trackingnummer invoeren en het artikel zelf markeren als verzonden. Doe dit binnen 5 werkdagen na de aankoop – volg hier ook weer onze instructies.
Zodra het artikel is geleverd en de koper heeft bevestigd dat alles oké is, ontvang je je betaling in je Vinted Portemonnee.
- Selecteer het best passende pakketformaat wanneer je een artikel uploadt. Je kunt het pakketformaat wijzigen door je advertentie te bewerken – maar alleen voordat het artikel is verkocht. We raden je aan om het pakketformaat nauwkeurig te kiezen om extra verzendkosten en/of negatieve feedback te voorkomen.
- Kies welke pakketdiensten je beschikbaar stelt via je verzendinstellingen. Je kunt je voorkeuren op elk moment wijzigen. Wijzigingen gelden alleen voor nieuwe bestellingen. Artikelen die zijn verkocht vóór deze wijzigingen, moeten worden verzonden met de pakketdienst die de koper heeft gekozen op het moment van aankoop.
OpmerkingSommige verzendopties staan standaard aan en kunnen niet worden uitgeschakeld. Verzendopties worden beschikbaar zodra je ze aanzet.