Het pakket is teruggestuurd naar de afzender
Als je een van de geïntegreerde verzendopties hebt gekozen, wacht dan op een update in de chat met de verkoper. Zodra de status van de bestelling is bijgewerkt naar 'Bestelling is retour naar afzender', kan de verkoper het pakket als ontvangen markeren en de bestelling annuleren. Hierna geven wij een terugbetaling vrij.
Als het pakket in de tussentijd bij je is bezorgd, markeer het pakket dan als ontvangen in de chat met de verkoper.
Als het artikel jou of de verkoper niet binnen 15 werkdagen bereikt of als de verkoper het pakket niet als ontvangen markeert, zullen wij de situatie onderzoeken. Als we concluderen dat het pakket is kwijtgeraakt, annuleren we de bestelling en betalen we je het volledige bedrag terug.
Neem contact met ons op via de onderstaande knop zodra je merkt dat het pakket is teruggestuurd. Als je hebt gekozen voor thuisbezorging, stuur dan ook je afleveradres mee (controleer nogmaals of het correct is).
BelangrijkAls we je laten weten dat het pakket had moeten worden afgeleverd of dat de bestelling kwijt lijkt, moet je binnen 2 dagen na ontvangst van de melding contact met ons opnemen om het probleem te melden. Druk hiervoor op Ik heb een probleem, selecteer de reden en dien het probleem in. Als je dit niet binnen de aangegeven termijn doet, (of als je op ‘Alles is oké’ drukt), wordt de bestelling voltooid en geven we de betaling vrij aan de verkoper.
Voor bestellingen van Pro-verkopers geldt een langere periode van 14 dagen om een probleem te melden, volgens ons Terugbetalingsbeleid Pro. Er is geen bevestigingsknop voor deze bestellingen – ze worden automatisch afgerond na 14 kalenderdagen.
1. We kunnen de bestelling pauzeren terwijl we onderzoek doen
Hiermee is je betaling ook beschermd. Onze betalingsprovider bewaart het geld veilig totdat je het artikel ontvangt en bevestigt dat alles oké is.
2. We annuleren de bestelling zodra we een bevestiging hebben ontvangen dat het pakket onderweg is naar de verkoper
Nadat de bestelling is geannuleerd, betalen we je het volledige bedrag terug (de prijs van het artikel, de verzendkosten en de Kopersbescherming).
Als je het artikel opnieuw wilt kopen, vraag je de verkoper om het artikel opnieuw te uploaden zodra het artikel retour is. Daarna kun je het weer kopen door op de knop Kopen te drukken. Om verzendproblemen te voorkomen, gebruik je een andere verzendoptie, zorg je ervoor dat je afleveradres correct is en probeer je het op tijd op te halen.
OpmerkingAls je een artikel hebt gekocht met Artikelverificatie of Elektronicaverificatie, maar het pakket niet werd bezorgd nadat het is geverifieerd en het artikel werd teruggestuurd naar de verificatiehub, sturen we het artikel weer terug naar de verkoper en betalen we je deze aankoop volledig terug (inclusief alle-service- en verzendkosten).
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket kan worden teruggestuurd naar de afzender, waaronder:
- Het is afgeleverd, maar je hebt het niet op tijd opgehaald
- Het is beschadigd aangekomen en je hebt hetniet aangenomen
- Het kon niet worden afgeleverd op het opgegeven adres of bij de ontvanger
- Het kon niet worden geleverd vanwege externe factoren (bijv. extreme weersomstandigheden)
Hoe kun je dit in de toekomst voorkomen?
- Haal het pakket op tijdop. In sommige gevallen worden pakketten slechts 2 tot 3 dagen vastgehouden, dus we raden aan om niet te lang te wachten met het ophalen.
- Zorg ervoor dat het bezorgadres klopt en geen typefouten bevat.